I samband med Tres stora satsning kring 5G tjänster lanseras nu “Teknikhjälp i Hemmet” i partnerskap med TechBuddy, vilket möjliggör för Tres kunder runt om i landet att få hembesök av tekniker för installation av nya tjänster och när de behöver hjälp med tekniken hemma. Teknikhjälp i Hemmet syftar till att underlätta för kunder att få ut det mesta av sina tjänster från Tre, och kunna njuta utav en alltmer digital vardag.
Idag jobbar närmare en av tre personer hemifrån, vilket ställer höga krav på tekniken hemma. En snabb och säker internetuppkoppling med bra täckning i alla rum såväl inomhus som utomhus, och att alla uppkopplade enheter fungerar väl ihop, är en förutsättning för att smidigt kunna jobba hemifrån och leda ett bekvämt uppkopplat liv.
- Det ska vara enkelt för våra kunder att använda och installera våra tjänster. Idag är en väl fungerande uppkoppling självklart för ett hem. Vi vill möjliggöra att anslutningen säkras av kunniga tekniker på plats i kundens hem, för att bespara tid och driva en starkare kundnöjdhet. Därför är vi glada över att kunna erbjuda Teknikhjälp i Hemmet tillsammans med TechBuddy, säger Haval van Drumpt, VD på Tre Sverige.
TechBuddy är en digital plattform för teknisk support i hemmet, och har med deras breda nätverk av kunniga tekniker utfört över 100 000 uppdrag med 4.8 av 5 i snittbetyg. Deras tekniker, som även kallas Buddy, kommer nu kunna hjälpa Tres kunder med router-installationer och wifi-optimering, TV installationer, ljudsystem, streaming enheter, smarta hem och mycket mer. TechBuddy är en del utav BuddyCompany, en one-stop-shop för tjänster i och kring hemmet.
- TechBuddy tror att världen skulle vara en bättre plats om alla kunde dra nytta av teknikens oändliga möjligheter. Vårt uppdrag är att göra det digitala livet till en framgång – för alla. Vi är därför väldigt glada över att få verka för vår mission i större skala tillsammans med Tre. Den här tjänsten är helt rätt i tiden, och vi ser fram emot att jobba mot en bättre digital vardag tillsammans, säger Tahero Nori, Grundare och VD på TechBuddy.
Teknikhjälp i Hemmet bokas via Tre.se, kundtjänst eller någon av Tres butiker, och omfattas av RUT avdrag.
TechBuddy är ett ledande europeiskt företag för teknikhjälp. Företaget erbjuder on-demand- och on-site-tjänster genom att ta vara på en stor community av gig-arbetare. TechBuddy kopplar samman teknikexperter, så kallade "Buddies", med det nästan oändliga antalet människor som behöver hjälp med tekniken hemma. Genom att använda en unik plattform för att hantera stora volymer av tjänster har TechBuddy blivit en tjänsteleverantör för stora telekommunikationsföretag och återförsäljare av konsumentelektronik, som i sin tur kan hjälpa sina kunder hemma eller på kontoret.