2020-10-28 08:58Pressmeddelande

TechBuddy tar in Olof Sand som investerare och rådgivare

Stockholm, 28 oktober 2020 -- TechBuddy, Europas ledande plattformsföretag för tekniksupport, meddelade idag att de tar in Olof Sand som rådgivare och investerare. Olof Sand har lång erfarenhet av tjänsteproduktion och digitalisering. Han är styrelseordförande och tillfällig VD för Zington Group och
Styrelseordförande vid AB Regin.

Olof Sand har lång erfarenhet från ledande befattningar i företag som Acando (där ha var medgrundare), ABB, Anticimex, Proact, Midroc och Quant. TechBuddy kommer att dra nytta av hans breda expertis, särskilt när det gäller att driva tjänsteproduktionsföretag till stor framgång, samt att utforska hur digitalisering kan förbättra affärsmodeller.

”Vi är glada att välkomna ett 'business powerhouse' som Olof Sand som investerare och rådgivare”, säger VD och grundare Tahero Nori. ”Olof har varit en del av att bygga framgångsrika företag och att göra högpresterande företag ännu mer framgångsrika - så vi har mycket att lära av honom och ser fram emot att ta del av hans insikter. Dessutom delar han vår visionära inställning till en hållbar gig-ekonomi och kommer att hjälpa oss att sätta en plan för 'the future of work'".

Sedan starten 2016 har TechBuddy utfört mer än 60 000 supportuppdrag till över 116 000 kunder i Sverige, Israel, Spanien och nyligen Tyskland. Genom sitt community med frilanstekniker kan företaget erbjuda rikstäckande support på sina aktiva marknader, tack vare unik plattform skräddarsydd för supporttjänster på plats.

”Beslutet att investera i TechBuddy drivs av min passion för och omfattande arbete med tjänsteproduktion” förklarar Olof Sand. ”Techbuddy har lyckats skapa ett modernt och framtidsanpassat tillvägagångssätt för tjänsteproduktion genom att applicera ett hållbart synsätt på gig-ekonomin. Modellen möjliggör flexibilitet och värdeskapande för alla intressenter, från kunder och partners till frilansteknikerna som utför tjänsterna. Jag tycker att TechBuddy har en spännande och skalbar affärsmodell och ser fram emot att stödja dem på deras resa”.

Om TechBuddy

TechBuddy är ett digitalt plattformsföretag som erbjuder teknisk support på plats genom att utnyttja en stor grupp av tekniskt kunniga talanger. TechBuddy ansluter talangerna, så kallade "Buddies", till det nära oändliga antalet kunder som behöver teknisk vägledning och support. Våra Buddies levererar konsultationer, installationer och teknisk support av hög kvalitet till konsumenter och företag, så att alla kan dra nytta av digitaliseringen. Genom att använda en unik plattform för att hantera höga volymer av tjänster har TechBuddy blivit den utsträkta armen för stora telekommunikationsföretag och konsumentelektronikhandlare för att betjäna kunder i sina hem eller kontor.

Global Head of Marketing
Sina Balzhäuser