2020-09-02 09:13Pressmeddelande

TechBuddy lanserar tekniksupport i hemmet i Tyskland

VD Tahero Nori och Kathrin DiPaola, Managing Director Tyskland, på TechBuddys kontor i München.VD Tahero Nori och Kathrin DiPaola, Managing Director Tyskland, på TechBuddys kontor i München.

Stockholm, 2 September 2020-- Det svenska teknikföretaget TechBuddy kommer till Tyskland. Företaget meddelar idag att deras tjänst för tekniksupport hemma kommer finnas tillgänglig för kunder i München från och med onsdagen. TechBuddy har skapat en sofistikerad plattform som matchar en stor grupp certifierade tekniker med kunder, för att lösa dagliga tekniska problem bekvämt i kundens egna hem.

Enligt en studie från Center for Interdisciplinary Risk and Innovation Research är en av två personer i Tyskland intresserade av teknik, men de allra flesta känner sig utlämnad åt digitaliseringen istället för att använda digitala innovationer till sin egen fördel. Det är ett faktum som coronapandemin har gjort tydligare än någonsin. Många saknar kunskap om teknik, från föräldrar som inte vet hur man fixar WiFi-problem hemma till lärare som känner sig överväldigade av digital undervisning. Det är en verklighet som under de senaste månaderna gjort studier och arbete hemifrån till en stor utmaning.

TechBuddy anser att alla ska kunna leva ett uppkopplat liv och dra nytta av tekniken. Det är därför teknikföretaget skapade en sofistikerad plattform som förbinder en stor grupp certifierade tekniker, så kallade Buddies, med kunder för att lösa vardagliga tekniska problem bekvämt i kundens eget hem.

Tekniker och kund

Studier visar att en av två är intresserade av teknik men att en majoritet inte vet hur de ska använda den till sin fördel.

"Vi är mer än glada över att kunna erbjuda vår tjänst i Tyskland", säger VD Tahero Nori om lanseringen. ”Efter att ha hjälpt mer än 120 000 personer i Sverige, Spanien och Israel är vi säkra på att vi kan ge stort värde för människor och företag i Tyskland, genom att fylla serviceklyftan hemma och på kontoret. Vi har lärt oss av partnerskap med MediaMarkt i Spanien eller Telia i Sverige att för att kunna leverera en makalös upplevelse för kunden är bra service lika viktigt som den faktiska produkten. On-demand tjänsteerbjudanden kommer att vara framtiden för att företag ska kunna möta kundens behov där det uppstår: hemma.”

I sin tyska lansering erbjuder TechBuddy sju olika supportpaket, alla till det fasta priset på 89 euro. Paketen inkluderar tjänster som att installera en ny mobiltelefon, smart TV eller bärbar dator, samt att ta hand om utmaningar som överföring av data från den gamla enheten till den nya, konfiguration av WiFi eller uppsättning av e-postkonton. Dessutom ger Buddies oberoende expertråd om vilken enhet som passar för varje kunds specifika behov, så att de kan dra nytta av alla funktioner och förlänga livslängden på den nya produkten.



Om TechBuddy

TechBuddy är ett digitalt plattformsföretag som erbjuder teknisk support på plats genom att utnyttja en stor grupp av tekniskt kunniga talanger. TechBuddy ansluter talangerna, så kallade "Buddies", till det nära oändliga antalet kunder som behöver teknisk vägledning och support. Våra Buddies levererar konsultationer, installationer och teknisk support av hög kvalitet till konsumenter och företag, så att alla kan dra nytta av digitaliseringen. Genom att använda en unik plattform för att hantera höga volymer av tjänster har TechBuddy blivit den utsträkta armen för stora telekommunikationsföretag och konsumentelektronikhandlare för att betjäna kunder i sina hem eller kontor.

Kontaktpersoner

Senior PR & Marketing Manager
Sina Balzhäuser