2021-02-22 09:00Pressmeddelande

TechBuddy lanserar ExpressBuddy - tekniksupport på plats inom mindre än 2 timmar

En ExpressBuddy.

Stockholm, 22 februari 2021 -- TechBuddy lanserar ExpressBuddy, en ny tjänst där kunder inom mindre än två timmar kan få tekniksupport på plats från en tekniker. Företaget, som är ledande i Europa för tekniksupport, meddelar att tjänsten till en början kommer finnas tillgänglig i Stockholm och Malmö.

Mot bakgrund av COVID-19-pandemin har det blivit avgörande att tekniken hemma fungerar som den ska, särskilt då vi jobbar, studerar och lever vårt liv hemma i allt större utsträckning. ExpressBuddy lanseras för att erbjuda tekniksupport till dem som är i behov av snabb hjälp, exempelvis vid nätverks- eller datorproblem innan jobbmöten. 

En ExpressBuddy och David Fauné, Country Manager på TechBuddy Sverige.

Till höger: David Fauné, Country Manager på TechBuddy Sverige.

“Vi vet att många kunder önskar att få hjälp snabbt, i vissa fall finns det helt enkelt inte tid att vänta längre än ett par timmar på hjälp. Lanseringen av ExpressBuddy är ett av många initiativ i att underlätta ett uppkopplat liv för alla, särskilt för de som i nuläget arbetar från hemmet.” säger David Fauné, Country Manager på TechBuddy Sverige.

Med ExpressBuddy får kunden hjälp av en tekniker, även kallad “Buddy”, inom två timmar. Tjänsten lanseras till en början i Stockholm och Malmö.



Om Press︱TechBuddy

TechBuddy är ett digitalt plattformsföretag som erbjuder on-demand tekniksupport av hög kvalitet genom att ansluta tekniskt kunniga talanger till kunder i behov av vägledning och support. Teknikerna, även kallade ”Buddies”, konsulterar, installerar och ger teknisk support till kunder och företag, med målet att förbättra det uppkopplade, digitala livet för alla.

Kontaktpersoner

David Fauné
Country Manager
David Fauné