29 april, 2020
TechBuddy lanserar en ny prenumerationstjänst i samarbete med Microsoft för att stödja små och medelstora företags digitala transformation. Tjänsten riktar sig specifikt mot företag som är för små för att anlita en egen IT-ansvarig, men som inte vill gå miste om den effektivitet, säkerhet och de samarbetsmöjligheter på distans som digitala verktyg erbjuder.
Covid-19 har satt teknikbehoven på sin spets. Många små och medelstora företag har behövt gå över till att sälja sina produkter och tjänster online, men är inte rustade för de tekniska utmaningar som kan uppstå.
- Generellt har småföretagen och även vissa medelstora företag ännu inte riktigt upptäckt möjligheterna med digitala arbetssätt. Man riskerar att förlora både intäkter och värdefull tid när tekniken eller uppkopplingen inte fungerar, säger Siavash Habibi, COO på TechBuddy.
TechBuddy lanserar nu en ny prenumerationstjänst som erbjuder små och medelstora företag teknisk support för att få hjälp med att säkra tekniken, digitala verktyg och företagets rutiner för att kunna arbeta digitalt. Tjänsten är utformad i samarbete med Microsoft och alla TechBuddys tekniker, mer kända som ”Buddies”, som har genomgått utbildningar för att erbjuda vägledning i Microsoft 365.
- Det finns mycket vi kan hjälpa till med för att effektivisera och underlätta för företag som nyligen inlett sin digitaliseringsresa. Vi har sett att många småföretag går miste om alla fördelar som digitala verktyg kan erbjuda. Detta är grunden till att vi utvecklat den nya prenumerationstjänsten, säger Siavash Habibi.
TechBuddys prenumerationstjänst för företag lanseras den 29 april och kommer inledningsvis att finnas tillgängligt för företag i Stockholm, Göteborg och Malmö.
TechBuddy grundades i Stockholm 2016 och erbjuder personlig teknikhjälp där den verkligen behövs oavsett produkt eller leverantör. Allt för att göra teknik roligt, hållbar och tillgänglig för alla.