Stockholm, 10 juli 2020 - Det svenska teknikföretaget TechBuddy har idag lanserat "end-to-end"-plattformen "Buddy.inc", en plattform som gör det möjligt för företag att erbjuda alla slags tjänster till slutkonsumenter. Plattformen kommer att erbjudas som en cloudtjänst och finns tillgänglig till företagskunder världen över från och med den här veckan.
Buddy.inc gör det möjligt för företag att hantera höga volymer av bland annat service-förfrågningar från kunder genom att matcha dem med sina egna anställda eller frilansare i den framväxande ”gig-ekonomin”, som revolutionerar tjänstesektorn. Buddy.inc är också den perfekta plattformen för företagare eller småföretagare att lansera nya företag med befintliga tekniklösningar. Exempelvis kan ett företag som har en befintlig kundbas eller butikshandel använda Buddy.inc-plattformen för att ansluta frilansare som redan erbjuder olika produkter och tjänster med befintliga kunder. Buddy.inc är utformat för att göra det möjligt för företag att öka intäkter, marginaler och kundnöjdhet utan att investera i ny infrastruktur eller anställa mer personal.
TechBuddy utvecklade Buddy.inc för att hantera sin stora community av tekniker och matcha dem med supportförfrågningar från partners som Telia, Media Markt och Kjell & Co. Med kunder som vill använda sina egna anställda och samtidigt lägga till extern kompetent personal för att betjäna sina kundbehov, utvecklade TechBuddy Buddy.inc som en fristående Software-as-a-Service (SaaS)-modell. Med flera stora pilotkunder som redan använder Buddy.inc framgångsrikt är TechBuddy nu redo att erbjuda plattformen till små- och stora företag globalt.
En utökning av kundresan under Covid-19-tider
Med studenter som studerar på distans i hemmet och anställda som arbetar hemifrån finns det ett ökat behov av företag att hjälpa människor var dom faktiskt är, på plats. Hem-och arbetsplatser digitaliseras alltmer och alltfler konsumenter handlar online. Anslutningsproblem och krångel vid installationer kräver att företag förlänger kundresan till hemmet. Idag slutar kundresan vanligtvis efter produktköp och leverans, vilket lämnar kunden ensam med allt relaterat till installation eller teknisk support. Med Buddy.inc kan återförsäljare utöka kundresan till varje konsument och erbjuda teknisk support, problemlösning, rådgivning och till och med produkter baserade på kundens unika behov, vilket ger en bättre upplevelse för både varumärken och konsumenter.
"Med Buddy.inc möjliggör vi fälttjänster för återförsäljare som inte erbjuder dem än och gör tjänsten effektivare och datadriven för dem som redan har tjänster i sin portfölj," förklarar Tahero Nori, grundare och VD för TechBuddy. "Våra piloter med Buddy.inc visar tydligt att plattformen sparar våra kunders kostnader, adderar en ny intäktsström och leder till högre kundlojalitet."
Plattformen är en mycket skalbar end-to-end-plattform som gör det möjligt för alla företag att lansera eller hantera sitt interna eller outsourcade tjänstesegment och få en komplett svit med backoffice-funktioner, inklusive rapportering, analys, översikt, instrumentpaneler, fakturering och mer. Det är en helhetslösning som är både enkel att inrätta och använda. Buddy.inc erbjuder ett modernt webbgränssnitt såväl som en tekniker-webb/app-kanal för att tilldela, hantera och rapportera levererade uppdrag.
Beprövad end-to-end serviceplattform för varje företag
Tillsammans med den blomstrande community av Buddies är Buddy.inc nyckeln till TechBuddys framgång. Deras tekniker använder plattformens smartphone-app för att hantera uppdragsförfrågningar och hitta all nödvändig information för att utföra uppdrag av hög kvalitet, medan administratörerna har full överblick och transparens i realtid för varje tjänst som utförs och samlar värdefull data för rapportering och förbättringar.
Den direkta kommunikationen mellan kund och tekniker gör det möjligt för kunder att få full insyn - de kan ställa in sitt uppdrag, se vem som kommer och när och betygsätta teknikerna efter att tjänsten har levererats. Instrumentpanelen (dashboarden) gör det möjligt för företag att ha allt under kontroll på en central informationsvy och kombinera och matcha scenarier med heltid och standby-tekniker. Och företag som vill ha kontroll över sin CX och driva sitt eget nätverk av tekniker kan använda Buddy.inc som en tjänst och enkelt integreras i sin befintliga IT-infrastruktur genom plattformens tillgängliga API:er.
TechBuddy är ett digitalt plattformsföretag som erbjuder teknisk support på plats genom att utnyttja en stor grupp av tekniskt kunniga talanger. TechBuddy ansluter talangerna, så kallade "Buddies", till det nära oändliga antalet kunder som behöver teknisk vägledning och support. Våra Buddies levererar konsultationer, installationer och teknisk support av hög kvalitet till konsumenter och företag, så att alla kan dra nytta av digitaliseringen. Genom att använda en unik plattform för att hantera höga volymer av tjänster har TechBuddy blivit den utsträkta armen för stora telekommunikationsföretag och konsumentelektronikhandlare för att betjäna kunder i sina hem eller kontor.