Stockholm, 30 juni 2021 -- TechBuddy, ett ledande företag för teknisk support i Europa, inleder samarbete med GlobalConnect för att stödja små- och medelstora företag med IT- support. Supporten riktar sig specifikt mot företag som är för små för att anlita en egen IT-ansvarig, men som vill ha hjälp med att komma igång med den utrustning och de tjänster som GlobalConnect erbjuder.
Covid-19 har satt teknikbehoven på sin spets, och det är nu viktigare än någonsin att internetanslutningen fungerar som den ska. Det gäller inte bara i privatlivet, utan även på kontoret, och många små- och medelstora företag har inte tid lägga på att nätverksrelaterade problem. Tillsammans med TechBuddy kan GlobalConnect hjälpa sina företagskunder att enkelt komma igång med de tjänster och den utrustning de erbjuder.
“Det finns mycket vi kan hjälpa till med för att effektivisera och underlätta för små- till medelstora företag. Vi har sett att många företag utan en egen IT-avdelning riskerar att förlora värdefull tid på teknik och utrustning som inte fungerar, både vid nyinstallation och under användning. Genom att GlobalConnect nu erbjuder sina kunder detta kan de lägga tid på det som faktiskt är viktigt för dem; deras verksamhet”, säger David Fauné, Country Manager på TechBuddy.
"För oss på GlobalConnect är kundupplevelsen det allra viktigaste, från beställning till leverans och installation. Allting ska vara enkelt, snabbt och smidigt. Vi vet att våra kunder värdesätter att få koncentrera sig på deras verksamhet – så därför vill vi förenkla för dem så mycket så möjligt. Vårt samarbete med Techbuddy är ett ytterligare steg i detta led, där vi genom utökad support gör saker ännu enklare för våra kunder", säger Philip Wagrowski, affärsområdeschef för SMB på Global Connect.
Supporten erbjuds på plats, över hela landet, till alla Global Connects små- och medelstora företagskunder och omfattar tjänster som installation och konfiguration av extenders, routrar och bredband via fiber.
TechBuddy är ett ledande europeiskt företag för teknikhjälp. Företaget erbjuder on-demand- och on-site-tjänster genom att ta vara på en stor community av gig-arbetare. TechBuddy kopplar samman teknikexperter, så kallade "Buddies", med det nästan oändliga antalet människor som behöver hjälp med tekniken hemma. Genom att använda en unik plattform för att hantera stora volymer av tjänster har TechBuddy blivit en tjänsteleverantör för stora telekommunikationsföretag och återförsäljare av konsumentelektronik, som i sin tur kan hjälpa sina kunder hemma eller på kontoret.